Auto pikaealisuse valem on õigeaegselt ning nõuetele vastavalt teostatud autohooldus. Seda pole mõtet teha kohas, kus hoolduse käigus piirdutakse vaid mootoriõli ning selle filtri vahetusega. Koos õlivahetusega on vajalik teostada ka muude filtrite vahetus ning auto üldseisundi kontroll!

Tehes sõiduki hooldust, arvestame konkreetse automargi tehasenõudeid ja ettekirjutisi. Selle käigus kontrollime ka:

-välisvalgustust;

-veermikku (lõtkud, kulunud osad);

-rehve ning rehvirõhkusid;

-roolisüsteemi (lõtkud, lekked);

-pidurisüsteemi (lekked, kulunud osad);

-rihmu ning rullikuid (kulumisaste, lõtkud)

-jõuülekannet (lõtkud, lekked);

-jahutusvedelikku (külmumise piir, vahetus);

-pidurivedelikku (lekked, vahetus);

-akut;

-klaasipühkijaid jne.


Levinud on arvamus, et jahutus- ja pidurivedelik on kasutusel life time’na ning nende vahetus on ebavajalik. Tegelikult on jahutusvedelikke kahte tüüpi: punane ehk longlife, mis on mõeldud kasutamiseks viieks aastaks ja roheline ehk standard kaheks aastaks. Jahutusvedeliku regulaarse vahetamisega hoiame ära korrosiooni tekke, see aga pikendab veepumba-, tihendite- ning üldiselt jahutussüsteemi eluiga. Pidurivedelikku peab vahetama iga kahe aasta tagant. Seda paljud ei jälgi ja tulemuseks on suportite kinni roostetamine ja muud piduriprobleemid.