Blogi
Miks ei soovitata suvel lamellrehvidega sõita?
Alustame lihtsalt. Suverehvid toimivad kõige paremini võrdlemisi sooja õhutemperatuuri ning kuiva või märja teekatte puhul. Talverehvide eelis on sõiduohutuse ning rehvi ja tee vahelise haarde säilitamine lumel või jääl sõites. Lamellrehv on kuldne kesktee, kaks ühes, see on kombinatsioon suverehvist ja talverehvist. Lamellrehv ei ole number üks tegija ei suvel ega ka talvel sõitmisel, kuid saab mõlemaga rahuldavalt hakkama.
Selleks, et mõista miks üks rehv on mingites oludes parem kui teine, alustame iga rehvi kirjeldamisest.
- Suverehvid on tehtud kummisegust, mis toimib teel kõige paremini alates +4 kraadisest temperatuurist. Talve- ja lamellrehvidega võrreldes on suverehvis vähem igasuguseid erinevad vagusid ja kanaleid. Nende asemel on rehvil parema haarduvuse tagamiseks rohkem kokkupuutepunkte teega. Selle parim näide on rehvi laiem ääris, mis annab kurvis sõites suurema kokkupuutepunkti teega ning parema haardumise ja juhitavuse. Talvel miinuskraadidega aga suverehv taheneb ja kaotab haardevõmet teega.
- Talverehvide kummisegu on loodud selleks, et rehv oleks miinuskraadides endiselt pehme ja paindlik. Talverehvi mustrit iseloomustavad mitmed väiksed kanalid. Nende kanalite eesmärk on talvistes oludes sõites rehvi alla tekkivat vett ja lörtsi eemale juhtida. Suvel sooja ilmaga ei taga pehme talverehv ei pidamist ega turvalisust äärmuslikes oludes nagu järsk pidurdus või natuke kiirem kurvi läbimine.
- Lamellrehvi kummisegu jääb miinuskraadides pehmeks ning plusskraadides piisavalt jäigaks, et sellega oleks küllaltki turvaline sõita. Lamellrehvil on sarnaselt suverehviga laiemad äärised, et tagada kurvis parem pidamine. Rehvi keskel on talverehvile omased kanalid vee ja lörtsi rehvi alt ära juhtimiseks.
Nüüd aga asja juurde
Lamellrehv on loodud kuldse keskteena ning selle suurimaks eeliseks ongi multifunktsionaalsus. Nii suverehv kui ka naastrehv pakuvad paremat haardumist, lühemat pidurdusteekonda ning ohutumat sõitu vastavalt kas suvel või talvel. Eelnevalt on tehtud test, mis on näidanud, et suvistes oludes sõites isegi kulunud suverehvi pidurdusteekond on lühem kui tuttueel lamellrehvil.
Väga oluline põhjus, miks valida suviseks liiklemiseks suverehv, mitte lamellrehv, ongi just ohutus. Ekstreemsetes oludes (järsk pidurdus, järsk kurv, vesiliug) pakub suverehv tugevamat haardumist teega ning paremat kontrolli auto üle kui lamellrehv.
Samuti, lamellrehvid kuluvad suvel palju kiiremini kui nendega ainult talvel sõites. Selle lisakulumise põhjus on lamellrehvile omane suverehvist pehmem kummisegu, mis on vajalik selleks, et tagada teega haardumine talvel. Suvel kõrgendatud õhutemperatuuride juures kulub pehmem lamellrehv tunduvalt kiiremini kui jäigemast kummsiegust tehtud suverehvid. Samuti on suvel lamellrehvidega liigeldes auto kütusekulu suurem kuna järjest kuluva rehviga sõites suureneb veeretakistus.
Kui Su autol on hetkel all kulunud lamellrehvid ning mõtled endamisi "nendega enam järgmisel talvel ei sõidaks aga suve võiks ju ära sõita küll", siis tasub siiski mõelda suveks uute rehvide soetamise peale. Kulunud lamell ei pruugi liiklusohtilkus olukorras käituda nii, nagu Sa ühelt rehvilt eeldaksid: sellel on pikenenud pidurdusteekond ning vähenenud haardumine teega, mis järsemas kurvis sõites tõotab suurt ohtu.
Me CarBoxis loodame, et saite sellest artiklist üht-teist kõrva taha panna kui ka põgusa ülevaate nii erinevate rehvide ehitusest ja omadustest. Soovime kõigile ka suvisel ajal ohutut liiklemist!