Autodiagnostika
Autodiagnostika tähendab auto tehnilise seisukorra uurimist rikete parandamiseks ning ennetamiseks.
Enne autodiagnostikat oli masina probleemide tuvastamise protsess palju kulukam ja võttis rohkem aega, eriti kui autoomanikud tõid oma sõidukid mehaaniku juurde alles pärast tõsiste rikete ilmnemist. Nüüd on olemas spetsiaalsed arvutid, millega saab veakoode lugeda ning selle abil vigu diagnoosida. Samuti võimaldavad nad probleeme tuvastada enne tõsiseid rikkeid. Diagnostikamasinad suudavad kontrollida ka auto arvutisüsteemi teateid või sõiduki ajaloo kohta salvestatud teavet, mis annab tehnikutele autost korraliku ülevaate.
Auto armatuurlaud on täis erinevaid tulesid, mille ülesanne on riketest märku anda, kuid need ei anna alati täielikku ülevaadet rikete põhjustest. Probleemile jälile saamiseks ühendatakse auto arvutiga, kuvatakse kogu info auto kohta ekraanile, vaadatakse ja tõlgendatakse programmis ilmevaid veakoode ning leitakse kiirelt rikke allikas.
Millal autodiagnostikat teostada lasta?
- armatuurlaual põleb tuli (hoiatustuli);
- mootoril ei ole jõudu;
- kütusekulu on suurenenud.
Alati ei pea ootama kuni mootorituli süttib, et diagnostikat teostada. Kui Teile tundub või kuulete midagi, mis ei peaks seal olema, võiks lasta ka mehaanikul probleemi tuumani jõudmiseks kasutada diagnostika seadeldist. Teisest küljest soovitavad paljud tehnikud lasta autol igal aastal diagnostikakontroll läbi viia, mis aitab avastada väiksemaid probleeme, mida te ei pruugi näha ega kuulda ning mis omakorda aitab ennetada suuremate probleemide tekkimist. Diagnostiline testimine võib osutuda kasulikuks ka siis, kui kaalute mõnda kasutatud autot osta. Nii professionaalsed kui ka eramüüjad peaksid alati olema valmis laskma teil enne ostmist auto diagnostiliseks testimiseks viia.
Diagnostika kaudu on võimalik avastada rikked, mida muidu üles ei leia.
Armatuurlaua veatule süttimise põhjuse leidmiseks pöörduda koheselt teenindusse. Diagnostika teostamine on kiire ning võrdlemisi odav. Veateate ignoreerimisel võib üks lahenduseta jäänud viga hakata mõjutama teisi auto tööks vajalikke tarvikuid. Tänapäevaste autode seadmeid juhivad mitmed erinevad elektroonilised juhtimisplokid ja andurid. Kogu elektriahela rohkuse tõttu on vea kiiremaks tuvastamiseks loodud spetsiaalsed autodiagnostika seadmed, millega hõlpsamalt probleemile jälile jõuda.
Peamiselt võimaldab autodiagnostika tuvastada probleeme mootoris, käigukastis, pidurites, väljalaskesüsteemis. Samuti saab kontrollida erinevaid jõudlusega seotuid probleeme, mida mõjutavad näiteks kütusepihustid, süüteküünlad, drosselklapp, jahutusvedelik
Tuleb aga teada, et paljudel juhtudel ei ütle diagnostika auto mehaanikule, et milles otseselt probleem on. Vaid seade aitab võimaliku probleemi või vea asukohta kitsendada, mis aitab probleemi kiiremini tuvastada ja tõhusamalt lahendada neid. Koodide lugemine mehaanikule on sarnane nagu sümptomid arstidele. Lõpuks otsustab ikkagi arst, millise diagnoosi patsiendile paneb. Samamoodi tuleb ka mehaanikul välja mõelda, et milles tegelikult probleem on. Sellele aitavad kaasa kogemused, intelligentsus ning teadmised.
Too oma auto meile ja saame üheskoos kiirelt veale jälile!
Broneeri aeg internetis: SIIN
või helista
- +372 7304 314 (Tartu Teguri 37A)
- +372 7422 038 (Tartu Kreutzwaldi 56D)
- +372 7642 504 (Valga Kelli 7)
Lisainfo saamiseks saatke e-mail: info@carbox.ee
või külastage meie teenindusi.