Tehnoülevaatuseks ettevalmistamine
Ülevaatuseks valmistumine - Aitame Teil autot tehnoülevaatuseks ette valmistada.
Rohkem kui 10 aastat vana autoga peab tehnoülevaatusel käima igal aastal. Kui auto ei ole enne ülevaatust nõuetekohaselt töökorras ja varustatud, siis jääb tehnoülevaatuse läbikukkumisest auto ajalukku ebameeldiv märge, rääkimata tehnoülevaatuse teistkordsel külastamisel küsitavast tasust. Tuvastame juba enne tehnoülevaatust puudused auto seisukorras ja kliendi soovi korral need ka likvideerime.
Mida me enne tehnoülevaatust kontrollime ja parandame?
- Rehvide seisukorra kontroll
- Veermiku ja pidureid;
- Tulesid ja elektriseadmeid;
- Erinevate lekete puudumist;
- Kere ja kerekonstruktsioonide korrasolekut;
- Nähtavust ja mõõteseadeid (nt spidomeeter, kiiruspiirik);
- Vajadusel esindame Teie sõidukit tehnoülevaatusel
Enne tehnoülevaatust tuleb kontrollida üle sõiduki rehvid, suvel lubatud minimaalne rehvide mustrijääk on 1,6 mm ning talvel 3 mm. Samuti tuleks üle vaadata, et puuduksid kõik silmnähtavad rehvikahjustused. Rehve tuleb kontrollida regulaarselt. Kuna rehvid on ainsaks kokkupuutepunktiks auto ja tee vahel ning nende sees olev õhk toetab sõiduki kaalu. Kui rehvid on ideaalses seisukorras, aitab see tagada sõidu turvalisuse. Tavaliselt on soovitatav rehvirõhk märgitud kasutusjuhendis, kütuseklapi siseküljel või autouksel oleval sildil. Üle- või alarõhk võib põhjustada ebaühtlast kulumist ning vähendada rehvide kestvust. Madal rehvirõhk võib samuti suurendada kütusekulu. Samuti väike rehvimustrijääk suurendab rehvi purunemise ja sõiduki libisemise ohtu. Eriti oluline on kontrollida rehvimustri sügavust talvekuudel, kus lörts ja lumi võivad muuta sõiduki juhitavuse kontrollimatuks.
Tihti esinevad vead veermikus on liigendite ja pukside lõtkud. Samuti peab pidurite seisukord vastama nõuetele. Auto pidurisüsteem on täidetud vedelikuga ning täielikult suletud ja see ei tohiks lekkida. Kui auto piduripedaal vajub piduri vajutamisel põhja, tähendab see, et pidurisüsteem kaotab rõhku ning pidurivedelik võib lekkida. Kui pidurid krigisevad piduripedaali vajutamisel, võib põhjuseks olla kulunud piduriklotsid. Piduriklotsid tasub kohe välja vahetada, vastasel juhul tekib peagi metall-metalliga kontakt, mis tekitab sõiduki pidurite muudele osadele suuremat kahju. Samuti tuleks jälgida, et sõidukil ei süttiks ABS tuli. Kui ABS-i tuli armatuurlaual süttib, tähendab see, et ABS-süsteem ei tööta korralikult. ABS-süsteem hoiab ära teie pidurite blokeerumise hädapidurduse olukorras. Kui süsteem autol ei tööta, võivad pidurid lukustuda, põhjustades ohtliku kontrollimatu libisemise.
Paljud inimesed on märganud seisva auto all loiku. Maapinnal olev vedelik võib olla normaale või tähendada, et auto lekib kuskilt. Selle välja selgitamine võib olla keerulisem ning vaja võib minna sõiduki põhjalikumat ülevaatust. Üks põhilisemaid lekkeid on õlileke. Levinumateks põhjusteks õlileketele on kahjustused mootori tihenditel , läbi roostetanud õlivann. Regulaarsed hooldused aitavad ennetada probleeme ja lekkimist ära hoida.
Kõik tuled, mis on sõidukile paigaldatud, peavad olema töökorras. Samuti kõik elektriseadmed ning elektriühendused peavad olema ohutud. Juhtmeühendused ja otsad ei tohi olla teibitud ega kuskilt välja paista ega rippuda.
Raami ja kere defektid vähendavad auto turvalisust ning autoõnnetuste puhul takistavad nad võimet taluda kokkupõrkeid. Samuti segavad need sirgjooneliselt teed jälgida ja liikluses manööverdada.
Lastes oma auto enne tehnoülevaatust Carboxi teenindustes ette valmistada, väldite ülevaatusel ebameeldivaid üllatusi ning saate meelekindluse, et ülevaatus saab edukalt läbitud!
Broneeri aeg internetis: SIIN
või helista
- +372 7304 314 (Tartu Teguri 37A)
- +372 7422 038 (Tartu Kreutzwaldi 56D)
- +372 7642 504 (Valga Kelli 7)
Lisainfo saamiseks saatke e-mail: info@carbox.ee
või külastage meie teenindusi.