Hooldus ja õlivahetus
Auto pikaealisuse valem on õigeaegselt ning nõuetele vastavalt teostatud tehnohooldus.
Paljud autoomanikud soovivad, et nende auto kestaks ning sellega oleks ka turvaline liigelda. Selleks tuleb auto eest õigeaegselt hoolt kanda. Kuid millal siis auto hooldusesse viia? Soovitatav on teha hooldust ja õlivahetust iga 15 000 kilomeetri läbimisel.
Regulaarne õlivahetus aitab mootorit puhtana hoida ning kaitseb niiskuse, mustuse ning sette tekkimise eest. Must õli sunnib mootorit ja selle osi rohkem töötama, mille tulemusena põletatakse ka rohkem kütust.
Mootoril on erinevaid osi, mis liiguvad väga suurtel kiirustel ning tekitavad hõõrdumist. Korralikult määriv õli vähendab hõõrdumist ning hoiab ära mootoriosade liigse kuumenemise.
Samuti parandab kvaliteetne õli mootori võimsust ning pikendab mootori eluiga.
Kui aastane läbisõit on väiksem kui 15 000 kilomeetrit, siis tuleb auto läbisõidust olenemata mootoriõli vähemalt kord aastas vahetada. Sagedalt eeldatakse, et kui autoga harva sõidetakse, ei ole ka õli vaja vahetada. Kuid mootoriõli kvaliteet väheneb aja jooksul , mis omakorda vähendab mootori üldist kestvust.
Tihtipeale piirdutakse hoolduse käigus vaid mootoriõli ning selle filtri vahetusega. Meie soovitame vahetada lisaks ka õhu- ja salongifiltri ning vastavalt autole ka kütusefilter.
Esmapilgul ei pruugi need alati tunduda oluliste komponentidena, kuid õhufilter aitab auto jõudlust säilitada, takistades väikeste osakeste sattumist mootorisse. Puhas salongifilter võimaldab hingata puhast õhku ning pikendab ka sõiduki kliimasüsteemi eluiga.
Kui kütusefilter ummistub, töötab kütusepump palju raskemini ning tekivad probleemid auto käivitamisega. Samuti vähendab see mootori jõudlust.
Koos õlivahetusega on vajalik teostada ka muude filtrite vahetus ning auto üldseisundi kontroll! Meie eesmärk on hoolduse käigus kogu Teie auto üle kontrollida, et enne järgmist hooldust Teil probleeme ei esineks. Tehes sõiduki hooldust, arvestame konkreetse automargi tehasenõudeid ja ettekirjutisi.
Hoolduse käigus kontrollime ka:
- välisvalgustust;
- veermikku (lõtkud, kulunud osad);
- rehve ning rehvirõhku;
- roolisüsteemi (lõtkud, lekked);
- pidurisüsteemi (lekked, kulunud osad);
- rihmu ning rullikuid (kulumisaste, lõtkud);
- jõuülekannet (lõtkud, lekked);
- jahutusvedelikku (külmumise piir, vahetus);
- pidurivedelikku (lekked, vahetus);
- akut;
- klaasipühkijaid jne.
Levinud on arvamus, et jahutus- ja pidurivedelikku ei peagi vahetama.
Tegelikult on jahutusvedelikke kahte tüüpi: punane ehk longlife, mis on mõeldud kasutamiseks viieks aastaks ja roheline ehk standard, kaheks aastaks. Jahutusvedeliku regulaarse vahetamisega hoiame ära korrosiooni tekke, see aga pikendab veepumba, tihendite ning üldiselt jahutussüsteemi eluiga. Pidurivedelikku peab vahetama iga kahe aasta tagant. Kui pidurivedelik vahetamata jätta, on tulemuseks suportite kinni roostetamine ja muud piduriprobleemid.
Too oma auto meile hooldusesse!
Broneeri aeg internetis: SIIN
või helista
- +372 7304 314 (Tartu Teguri 37A)
- +372 7422 038 (Tartu Kreutzwaldi 56D)
- +372 7642 504 (Valga Kelli 7)
Lisainfo saamiseks saatke e-mail: info@carbox.ee
või külastage meie teenindusi.